More bad luck.. - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu More bad luck.. - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu

More bad luck..

Blijf op de hoogte en volg Jesse

04 November 2014 | Thailand, Trat

Hallo lieve allemaal,

Het heeft even geduurd, ons volgende stukje maar soms lopen dingen niet helemaal zoals gepland..
In het vorige stukje schreven we dat Jesse oorontsteking had opgelopen. Achteraf bleek dat een soort van het begin te zijn van alle ellende want die nacht is Jesse begonnen met overgeven. Heftig overgeven. Die ochtend was het een slap klein kereltje welke we direct naar het ziekenhuis hebben gebracht. Bijna 40 graden koorts en geen idee wat hij mankeerde. Reizen mochten we vanaf dat moment niet meer en de dokter wilde 'm na anderhalve dag weer zien. Niet zwemmen, rusten en 6 keer per dag medicijnen innemen.
We vertrokken die ochtend uit ons hotel en het was eigenlijk de bedoeling om nog 2 nachtjes in een simpel hotel op White Sand Beach te verblijven voor we het vliegtuig zouden pakken naar Chiang Mai. Maar omdat Jesse niet mocht reizen en al helemaal niet mocht vliegen vanwege z'n oorontsteking was het hele verhaal Chiang Mai niet meer aan de orde. Maar wel het simpele hotel.. Niet de beste plek om heel de dag te verblijven. Onze Noorse vrienden waren naar het "Kacha" resort vertrokken en dus hebben we vanuit het ziekenhuis maar een taxi genomen naar dat resort. Maar helaas, de enige kamer beschikbaar tegen normaal tarief (denk dan aan 125,- per nacht!) had geen comfortabel kinderbed. Jesse was als een vaatdoek en zo maar wat hotel gaan "hoppen" was in deze staat ook geen optie. En dus vertrokken we maar naar ons simpele hotel. Het was schoon, althans.. Voor het oog. Maar het rook muf en de faciliteiten waren minimaal. Maar Jesse had een bed om te rusten en daar ging het even om. En, het was bijna naast het ziekenhuis, in het geval dat...
Die anderhalve dag hebben we vrij veel op de kamer door gebracht; Jesse sliep veel. Af en toe vroeg hij om z'n vriendinnetje Elise maar dan viel hij weer in slaap. De koorts zakte na een dag en hij werd langzaam weer het ventje.. Eten en drinken is tot op de dag van vandaag nog slecht en zijn oor ziet er nog steeds niet goed uit maar we hebben nog even voor de vlucht richting Amsterdam vertrekt. De dokter heeft Jesse gisteren "free to go" verklaard maar wij hebben uit voorzorg nog 3 nachten extra op Koh Chang geboekt. Uit voorzorg maar ook omdat het gezellig is met de Noren.
Uiteraard zijn we wel van hotel geswitcht. Samen met hun. En goed ook, van gaar en muf naar net geopend en "best hotel ever!" 1 november is dit hotel op Kai Bae geopend en op wat beginners foutjes na is dit echt paradijs. De kamer is een deluxe beachfront en we kijken recht op de zee. Zonsondergang is zo mooi hier!
Even tijd en ruimte dus om op te knappen!

Vanmorgen hebben we weer sinds lange tijd een uitstapje kunnen maken en wel naar een krokodillen/slangen show. Het was een giller want we waren de enige gasten. Showtje voor 3 dus. Dat die mensen rare dingen doen wisten we al, nu Jesse dus ook. Hij keek z'n ogen uit. Op de vraag of Jesse ook een slang wilde beethouden zei hij "nee". (Gelukkig! Mocht hij overigens ook niet van ons!) Maar de krokodillen maakte meer indruk. Ermee op de foto, aaien, kusjes geven. Niks was te gek.. Misschien toch nog wat koorts? ;-)) Vanmiddag hebben we rustig aan gedaan en door gebracht bij het zwembad. En als het een beetje mee zit gaan we zo met een bootje op zoek naar vuurvliegjes. We hebben wat dagen in te halen!..

XX

• 04 November 2014 - 17:38

Opa Piet:

Hallo pechvogels,
    Geen vakantie gaat bij jullie voorbij of er gebeurt wel iets waar je niet op zit e wachten. Vergeten paspoorten, bezoeken aan de tandarts of kliniek.
    Gelukkig gaat het met Jesse ( en daarmee ook met jullie) weer stukken beter.
    Tenminste, ik zeg " Jesse" maar ik bedoel natuurlijk " crocodile Dundee Jesse"...... Wat een held zeg ! Maar ook Martijn!!
    Supergave foto's gezien!!! Geniet nog maar samen en met jullie Noorse vrienden!

• 04 November 2014 - 18:04

Opa Chris:

Hai Jesse,

Gelukkig gaat het weer beter met je.
    Daar ben ik heel blij om.
    En dat het beter gaat laat je gelijk wel zien.
    Krokodillen aaien en kusjes geven. Wat een kanjer ben je.

Geniet nog maar lekker de komende dagen.

Dikke xx en de groetjes aan je pa en ma.

• 04 November 2014 - 20:43

Oma Elly:

Hallo Jesse, Kim en Martijn,

Wat jammer nou toch en dan met name voor Jesse dat jullie vakantie niet verloopt zoals vooraf was gepland. Nou gebeurt dat (jullie een beetje kennende) eigenlijk nooit. Maar deze vakantie zoveel pech voor onze kleine man......, heel naar allemaal! Gelukkig ziet het er nu allemaal weer wat positiever uit en voelt hij zich wat beter.
    Gezien het feit dat je gewoon zomaar een krokodil op durft te tillen, poeh zeg! Jesse dat is toch harstikke stoer. Vanavond vuurvliegjes spotten, dat lijkt me ook een belevenis op zich.
    Nog een paar dagen genieten van dit mooie eiland en dan op naar Bangkok.

Groetjes en dikke kussen voor alle drie van oma Elly

XXXXXXXX

• 04 November 2014 - 22:13

Oma Els:

Hoi Lieffies,

Het is allemaal wat, daar in Chang Mai. Wat een pech voor de kleine vent, weer aan de antibiotica. Gelukkig is hij er weer overheen.
    Nog even een paar dagen genieten en dan snel weer naar huis. Ik ga de kleine vent steeds meer missen.......
    Genieten jullie maar lekker de laatste dagen.
    XXXX

• 05 November 2014 - 20:31

Tante Elise :

Hallo Kim, Martijn en Jesse!

Wat een pech zeg.. Ziek zijn op vakantie! Dat is echt heel erg vervelend!
    Gelukkig ben je weer opgeknapt en kunnen jullie weer leuke dingen ondernemen!
    Wat een stoere foto's met die slang en krokodil!
    Heel erg stoer van jou hoor Jesse, tante Elise durft dat niet!
    Geniet nog maar lekker van de laatste dagen Thailand!
    Lekker spelen met je Noorse vriendinnetje Elise! :)

Tot volgende week!!
    Xxxxxx

• 05 November 2014 - 23:03

Sigrid:

Lieffies toch!

Ik maakte me al zorgen.... stil hier en stil op de app... een teken van of geen internet of er was iets aan de hand. Helaas het laatste. Arme lieve Jesse... wat een pech voor jou. Gelukkig zat je in de buurt van het ziekenhuis. Wat zullen papa en mama bezorgd zijn geweest. Een hele dikke kus van ons drietjes!

Nu lekker genieten in een super mooi hotel!

Wat stoer met de krokodillen en slangen! Dat is wel eens super tof! En ook nog eens een prive show wauw!
    Dat hebben jullie dik verdiend!

Geniet nog volop schatten!

Jesse.... yuna mist jou wel hoor...ze vraagt steeds of je al thuis bent hihi....

dikke kus en veel liefs!