Onze pechvogel.. Jesse! :-( - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu Onze pechvogel.. Jesse! :-( - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu

Onze pechvogel.. Jesse! :-(

Blijf op de hoogte en volg Jesse

30 Oktober 2014 | Thailand, Trat

Sawadika (Hallo!)

In het vorige blog hebben we verteld hoe geweldig het leven hier is op dit mooie eiland.. Het heeft alleen een "kleine" wending gekregen. Het lijkt wel of onze vakanties niet compleet zijn zonder een bezoekje aan het ziekenhuis. Jesse was wederom de (on)gelukkige, dit maal met een heftige oorontsteking. Achteraf weten we waarschijnlijk de oorzaak, hij heeft met zijn vriendinnetje heel stoer in de jacuzzi "gedreven" van het hotel in Jomtien. Daar is water in z'n oren gekomen en voilà.... Hij heeft 2 dagen tussen neus en lippen door gezegd "au oor" maar als we er op door gingen dan was er niks aan de hand. Tot 2 dagen geleden, toen gilde hij het opeens uit. Receptie gebeld voor het adres van de dokter maar die hadden ergens tijdens het gesprek begrepen dat er een beest in z'n oor zat. De Thai kwam ons ophalen bij onze kamer met z'n golfkarretje om ons vervolgens af te zetten bij z'n minivan. Daarmee scheurde hij met een enorme snelheid de berg op, op naar de internationale kliniek. Eenmaal daar aangekomen stond er al een zuster en dokter buiten klaar om Jesse op te vangen. Ook hun begonnen weer over het beest in Jesse z'n oor. Ergens moet het mis zijn gegaan want niemand van ons heeft het over een beest gehad! We houden het er maar op dat het aan het slechte Engels ligt van de gemiddelde Thai! Na een check van de dokter bleek er een fikse ontsteking te zitten in Jesse z'n linker oor en werden we met medicijnen terug in de minivan gezet. Uiteraard wel 150,- euro armer.. ;-))
Over het algemeen gaat het wel met 'm. Overdag lijkt hij nergens last van te hebben, 'S avonds des te meer. Hopelijk is het snel over. In de eerste plaats voor Jesse zelf natuurlijk. Maar ook omdat we over een paar dagen een vlucht gepland hebben staan van Trat naar Chiang Mai. (Noord Thailand) En met een oorontsteking mag/kan je niet vliegen, dus..

Omdat het overdag wel goed gaat hebben we de afgelopen 2 dagen doorgebracht op het strand "white Beach". Dit gedeelte is het drukste en levendigste stuk strand van Koh Chang. Aan het strand zitten leuke tentjes waar je overdag voor een paar euro je kan laten masseren. Vlak voor zonsondergang veranderen ze de massage tafels voor tafels met stoelen en eet je voor een prikkie onder de bomen met kleine lampionnetjes. Geweldig! Op en top Azië! De eerste dag zijn we met onze vakantie vrienden Morton & Maria uit Noorwegen opgetrokken. Hele leuke mensen die hier zijn met hun 2 kids; Elisa (Liessie!) van 3 en Andrea van 6 maanden (!). Jesse speelt met Elise en wij kunnen zo lekker van een hapje en een drankje genieten op het strand. Morgen veranderen zij van hotel, de bedoeling is naar het meest zuidelijke puntje van het eiland. Wij vertrekken overmorgen naar ongeveer het midden van het eiland. Helaas is dat te ver uit elkaar en dus zullen onze wegen gaan scheiden. Alhoewel de plannen van hun nog gewijzigd kunnen worden.. ;-))

Morgen is (schoon) mama/oma Els jarig en eten we hier een ijsje/taartje op haar verjaardag! Uiteraard vieren wij het morgen hier en hebben we het echte taartje gewoon nog te goed. Toch? Alvast gefeliciteerd mams, nog vele jaren! Dikke kussen voor jou en uiteraard ook voor de rest van de lezers!

• 30 Oktober 2014 - 18:16

Ome Ivo:

Hallo jesse,

Wat een pech voor jou dat je een oorontsteking hebt opgelopen!
    Hopen dat je snel opknapt zodat jullie naar het mooie chang mai kunnen vliegen!
    Daar is ongetwijfeld weer heel veel moois te zien (bv. Tiger Kingdom;-)).

Geef je tante's naamgenoot maar een dikke kus en zeg maar "tot ziens"

Xx ome Ivo (de grotere pechvogel aangezien die "ziek" is in het saaie nederland)

• 30 Oktober 2014 - 18:25

Oma Els:

Ha lieffies,

Wat een pech toch weer, met die kleine vent!! Gelukkig weten we nu dat de antibiotica zijn werk doet en de pijn al weer wat minder is.
    We hopen dat je er snel weer helemaal van af bent, en dan maar niet meer met je hoofd onder water.
    We zullen jullie morgen wel missen op mijn verjaardag, maar de taart houden jullie tegoed.
    Nog veel plezier, de laatste dagen op Koh Chang.
    Xxxxxxx

• 30 Oktober 2014 - 18:31

Oma Elly:

Hallo Kim, Martijn en Jesse,

In jullie vakanties komt altijd wel een keer het woordje 'pech' voorbij. Wat jammer dat onze Jesse dit nou toch moet overkomen. Oorontsteking is zo niet fijn en kan behalve heel zeurend zijn ook echt ontzettend pijn doen. Onze 'die hard' kan de pijn overdag uitstekend handelen zien we op de foto's en lezen we in jullie verhaal. Maar slapen met pijn?!? Hopelijk doen de medicijnen snel waar ze voor zijn aangenomen en is hij er gauw vanaf. Allereerst voor hem, maar ook inderdaad omdat er over een paar dagen een vlucht gepland staat.
    Ik zie dat je ook al heel goed kan kajakken Jesse. Wat knap en stoer van je!!!
    En een vriendin opgeduikeld in Thailand, mooi meisje hoor! Dat heb je haar toch wel gezegd?
    Vraag wel haar contactgegevens, kan je haar 'appen' als je weer thuis bent. Voor je het weet moet Anita Witzier met haar programma Memories eraan te pas komen. :)
    Heerlijk dat jullie ondanks de pech toch nog volop kunnen genieten van het strand en hier het echt Azië gevoel van krijgen.

Groetjes en weer dikke kussen van mij!

• 30 Oktober 2014 - 18:43

Opa Chris:

Hai lieve Jesse,

Wat vervelend die oorontsteking.
    Maar het laat je niet weerhouden om met je papa te gaan kajakken.
    Stoer man. Ziet er op de foto heel gaaf uit.
    Ook nog lekker gespeeld op "White Beach". Kan allemaal niet op.
    En dan ben je pas op de helft van je vakantie.
    Wat ga je allemaal nog zien en meemaken,
    Laten we hopen dat je oorontsteking over een paar dagen genoeg hersteld is om te vliegen.

Dikke kus en groetjes aan je pa en ma.

• 30 Oktober 2014 - 22:20

Sigrid Randall En Yuna :

Hoi lieve Jesse,

Wat een pech weer voor jou

• 30 Oktober 2014 - 22:32

Randall, Sigrid En Yuna :

Hoi lieverd,

Onze vorige tekst staat er niet helemaal op dus hier zijn we nog een keer.

Wat een pech weer voor jou! Dat is niet leuk!
    Wij hopen dat jij snel weer bent!
    Gelukkig kan jij nog wel genieten samen met je papa en mama.
    Leuk dat je een vriendinnetje hebt om mee te spelen! Dolle pret!

Weer super leuke en mooie foto's!

Een hele dikke kus van ons een extra dikke zoen van Yuna!

• 30 Oktober 2014 - 23:12

Opa Piet:

He Jesse,
    Goed hoor; ondanks je oorpijn toch maar even een Noorse schone geschaakt! Je lijkt op je opa hahaha!!!
    Cool hoor, die kanotocht! Hoge golven en overal waar je kijkt krokodillen... toch?
    Als ik jou, papa en mama was, zou ik voor altijd op dat prachtige eiland blijven. Komen er alleennog een paar eilandbewoners bij...; oma Els en opa Piet! Nog heel veel plezier met je Noorse vriendinnetje en natuurlijk met papa en mama!
    Vriend...!!!!!

• 30 Oktober 2014 - 23:26

Elles:

Kim!!! Toch nog een dochter!!! Yessss!!! Dat wordt shoppen met zijn 4tjes!!! ;-) whahahahaha lol!!!

• 31 Oktober 2014 - 09:29

Juf Michelle:

Lieve Jesse,

Wat een pech! Hopen dat die vervelende oorontsteking snel weg gaat.
    Maar wat een mooie verhalen en mooie foto's!

Ik heb de foto's laten zien aan de kinderen in de klas. Die vonden het ook prachtig, en heel anders dan in Nederland natuurlijk. Ze missen je heel erg, dus dikke kus van alle kinderen uit de klas!

Groetjes,
    Juf Michelle

• 31 Oktober 2014 - 13:48

Ilonka:

Hey allemaal!

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken! Leuk om de verhalen te lezen en de mooie foto's te zien! Wat zielig voor Jesse, hopelijk werken de medicijnen snel en gaat het snel weer beter.
    Ik ben benieuwd naar de rest van jullie reis! Geniet ervan!

Liefs Ilonka

PS gefeliciteerd met je moeder

• 01 November 2014 - 17:07

Marielle:

Wat een pech heeft jesse(Thomas) ;-)
    En wat een stoere bikkel oorontsteking en toch willen genieten van een geweldige vakantie.
    Hoop dat hij snel wat opknapt zodat jullie de laatste dagen nog volop kunnen genieten met jullie gezinnetje.
    Mexz mist Jesse wel als we langsrijden mama Jesse Thomas ;-)
    Nog even knul zeg ik dan ze zijn heerlijk op vakantie .
    Fijne vakantie nog daar in tjing long sing a long song ben nietzo thuis in al die plaatsen hahahah je moet me maar gauw bijpraten meis misschien steek ik er nog wat van op .
    Tot gauw kus van ons