Van Bangkok naar Pattaya/Jomtien - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Pattaya/Jomtien - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Pattaya/Jomtien

Blijf op de hoogte en volg Jesse

23 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve allemaal,

Ein-de-lijk weer een berichtje van ons! ;-)) Internet werkt niet altijd even goed, dus het verhaal is niet dagelijks bij te houden helaas!

Zoals gezegd, onze favo taxichauffeur heeft ons naar onze volgende bestemming gebracht; birds & bees resort in Pattaya. Even zag het er naar uit dat het mis ging want hij belde dat de ophaaltijd 7 uur zou zijn, toch? Dat hij dit overigens deed toen het al 9 uur in de ochtend was, was al wat raar. Nogmaals 11 uur doorgegeven en wie stond er keurig, mister Mongkol. Mooi! De rit was saai, hebben er 2 uur over gedaan en uiteindelijk doemde in de verte mega flat gebouwen op. Vol afschuw reden we door het drukke centrum en kregen al wat spijt van onze keuze hier een "break" te nemen van 4 nachten. Maar gelukkig, ons resort is gelegen midden in een tropisch stuk groen en geweldig mooi. Bruggetjes, vijvers met mooie vissen, prachtig restaurant in een soort boomhut en.. Heerlijk eten! De kamer is een bungalow met een overdekt terras. Het resort is gelegen op een berg dus ook nog eens een prachtig uitzicht!
De afgelopen dagen zijn ingevuld met zwemmen, eten, slapen en weer zwemmen! Oh, en nog een bezoekje aan Pattaya in de avond. Rare uitspatting; we wisten van tevoren dat er niks aan zou zijn en dat dit het Thailand is waar je juist zo ver mogelijk van vandaan moet blijven. En inderdaad, neonlichten, hoerententen en veels te oude mannen op zoek naar jonge meiden. Bah! Rondje gelopen en snel weer weg gegaan. Halverwege kwamen we nog langs een tent waar een Thaibox wedstrijd bezig was. Stukje Thailand dus, ach.. We blijven even kijken. Maar Jesse begreep er niks van en bleef maar "oooooh, mag niet" roepen! Nee, klopt bink; je mag niet schoppen en slaan! Hoe leg je dit nou weer uit? Niet, besloten we, en hebben het er maar op gehouden dat ze heel stout waren en dat het inderdaad niet mag!

Vandaag hebben we het eiland waar we met het resort op keken bezocht, Koh Lam. Ferry vertrok vanuit Pattaya centrum en met zo'n 30 minuten varen ben je er. Misschien moeten we maar gewoon op het resort blijven zoals we al eerder hadden voor genomen want het eiland was ook al geen succes. Alles stond al in het Russisch aangegeven bij aankomst. We kozen een idyllisch strand, dachten we, want bij aankomst hadden we onze Russische vrienden gevonden hoor. Over het algemeen duidelijk niet het leukste volk! Aan het einde van het strand waren gelukkig een hoop Locals te vinden dus daar maar tussen gaan zitten. Dan maar weer op de koop toe nemen dat Jesse weer de attractie van het stand is, zucht. Die wordt er inmiddels ook wel een beetje moedeloos van. Al die selfies met vreemde mensen! Wat wel weer erg hilarisch was, was dat er dit keer een Aziatische man naar Martijn toe kwam; of hij met hem op de foto mocht. Waarom is nog steeds een raadsel maar Martijn was de lulligste niet en glimlachte beleefd naar de camera. We hebben het er een uur uitgehouden en zijn toen weer lekker terug naar ons resort gegaan!
Morgen zijn we dat ook van plan, dagje relaxen op het resort om ons daarna op te maken voor een taxireis van 4 uur... Op naar Koh Chang!

XX

• 23 Oktober 2014 - 12:19

Oma Els:

Hoi Jesse, Kim en Martijn,
    Wat een "saaie" vakantie dit keer zeg!!
    Behalve een taxichauffeur die geen klok kan kijken, en een thaibox wedstrijd, helemaal niets meemaken????
    Dan alleen maar op konijnenjacht in het resort, ook leuk.
    Ik denk dat Jesse het bij het zwembad ook wel prima vindt, met al zijn buitenlandse vrienden.
    XXX .
    ( tot het volgende verhaal!!)

• 23 Oktober 2014 - 12:20

Opa Piet:

Hoi vakantiegangers,
    Dat is niets voor jullie, dat te laat komen van die mister Mongol. Jullie zijn immers altijd stipt!
    Inderdaad moeilijk aan en kind uit te leggen; Thai-boxen. We leren onze kindernen dat juist niet te doen en daar vinden ze het geweldig. Grenzen. tussen sport en dagelijks leven vervagen soms.....
    Fijn voor Martijn dat niet alleen Jesse maar ook hij voor bezienswaardigheid wordt aangezien hahaha. Wij zijn er aan gewend maar anderen natuurlijk niet.......
    Ben benieuwd naar de avonturen van jullie op Koh Chang. Zal er vast ook geweldig zijn!!!!

• 23 Oktober 2014 - 13:38

Ome Ivo :

Hallo Jesse,

zo te zien heb jij het wel goed naar je zin in het land van de apen!
    Gelukkig zorgen papa en mama ervoor dat alle "thuisblijvers" ook een beetje op de hoogte blijven van jullie belevenissen!

Ik mis alleen nog die apen.. Want daar had je het voorafgaand aan de vakantie natuurlijk de hele tijd over! Hopen dan maar dat je die op Ko Chang snel kan zien!

Tante Elise en ome Ivo zijn inmiddels begonnen met de koffer in te pakken.
    Waar onze vakantie erop zit, mag jij nog lekker genieten van meer avonturen!
    Geniet ervan binkie!

Dikke X

• 23 Oktober 2014 - 14:14

Oma Elly:

Hallo Jesse, Kim en Martijn,

Het resort ziet er echt geweldig uit. Ennuh…., het eten eerlijk gezegd ook
    Ik kan daar helemaal blij van worden als ik dat zo zie op de foto.
    Maar dat is geen verrassing voor jullie, toch?
    Gewoon lekker een paar dagen relaxen. Zwemmen, eten, uitrusten, heerlijk!
    Niets mis mee, helemaal niet verkeerd. Jullie gaan nog genoeg doen en zien deze vakantie.
    Kan me voorstellen dat Jesse van het Thai boksen helemaal niets begrijpt.
    Waarom zou je een ander voor de lol in elkaar moeten slaan?
    Och Jesse, zoveel mensen die met je op de foto willen.
    Jeetje, je zou voor elke foto een centje moeten vragen, is je spaarpot lekker gevuld na de vakantie.
    En je vader dan, deelt die ook handtekeningen uit? Grappig hoor, dat jullie zo populair zijn.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal naar en vanuit Koh Chang!

XXX oma Elly

• 23 Oktober 2014 - 14:35

Opa Chris:

Hai vakantiegangers,

Wat een mooi resort zeg.Ziet er echt heel mooi uit.
    Jesse, je zult het best naar je zin hebben. Lekker spelen in het water.
    Jammer dat Pattaya en Koh Lam niet leuk was.

Ik ben benieuwd wat jullie allemaal mee gaan maken op Koh Chang.

Ik kijk nu al weer uit naar het volgende verhaal en foto's.

Dikke x