"Zen" naar Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu "Zen" naar Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu

"Zen" naar Thailand

Blijf op de hoogte en volg Jesse

19 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal!

Normaal gesproken vertrekt ons vliegtuig op de meest onmogelijke tijden; midden in de nacht of heel vroeg in de morgen zodat het als nog nachtwerk is. Maar KLM heeft het beter geregeld, we vertrokken 6 uur einde van de middag pas naar Bangkok en dus hadden we 's morgens alle tijd! Jesse heeft met papa uitgebreid croissantjes gemaakt en deze hebben we heerlijk in bed opgegeten. Zelfs de koffers stonden al klaar, laatste dingen erin, slot erop en gaan! Je denk nu waarschijnlijk, ik zit op de verkeerde site. Dit is niet de familie Stoop die ik ken.. Klopt! Maar deze nieuwe "reisstyle" bevalt ons wel! En.. Wat niet is kan nog komen. Bij ons gaat het altijd wel ergens mis. (Helaas!)
Om ongeveer 1 uur reden we traditie getrouw met alle opa's & oma's richting Schiphol. Wederom ruim op tijd! Op 't gemak een hapje & een drankje, vliegtuigen spotten om daarna te gaan inchecken en afscheid te nemen. Bij het gedag zeggen werd Jesse verrast door een KLM medewerker met een hele stoere KLM knuffel van een vliegtuig. Ook bij de Security check waren ze heel lief, hij mocht kijken achter de band en iedereen even een "high-five" geven! Hoe stoer!
Eenmaal aan boord werd duidelijk dat Martijn z'n truckje niet gewerkt had; bij het kiezen van de stoelen dacht hij slim te zijn om van de middelste 4, 3 stoelen te reserveren. Zodat niemand die 4e stoel zou kiezen.. Tussen wild vreemde mensen zitten terwijl er nog zat stoelen vrij zijn! Wel dus, meneer de Boer uit Zwolle dacht daar anders over en zat ons al breed glimlachend aan te kijken bij binnenkomst. Ach, hij was gelukkig heel vriendelijk en naar Jesse toe heel lief. Het avondeten heeft jesse niet meer meegemaakt, hij viel als een blok in slaap en werd 8 uur later bij het "stoelriemen vast voor de landing teken" wakker. Al die tijd heeft hij voor onze voeten (we zaten bij de keuken, bij zo'n schot) heerlijk geslapen in een door ons gemaakt bedje met kussens en dekens. Relaxt! Wij hebben geen oog dicht gedaan dus konden ons voorbereiden op een energieke dag met Jesse terwijl wij een gat in de dag konden slapen, zo moe! volhouden dus want bij aankomst in Bangkok was het pas 9 uur! Immigration was appeltje-eitje, gelijk aan de beurt en een aardige Thai. Koffer was er snel en pick-up naar het hotel ook prima geregeld. Saai hè, lezers! Jullie hadden je heus voor bereid op weer een hilarisch avontuur waar meer fout dan goed gaat! ;-)) De dag hebben we doorgebracht bij het zwembad en een bezoekje aan een Thaise markt. Dat laatste was net iets teveel Azië voor de eerste dag. Ranzige stalletjes met eten (denk ik, ik zou het niet eten in ieder geval!), enorme stank en locals die Jesse een attractie vonden met z'n "white hair!" Jesse snapt er niks van dat ze af en toe spontaan foto's van hem maken, knijpen in z'n wangen of een aai over z'n bol geven. Ik denk zo maar dat hij eraan zal moeten gaan wennen... ;-))
Geen idee wat morgen zal brengen. Voorlopig is het hier nog dolle boel terwijl we al lang hadden moeten slapen. Lang leve de jetlag!

• 19 Oktober 2014 - 20:12

Oma Els:

Gelukkig maar, dat alles op rolletjes liep!! Jesse een goede nachtrust gehad, en een goed begin van de vakantie. Heel veel plezier, en we hopen op leuke avonturen. Xxx

• 19 Oktober 2014 - 20:19

Piet De Koning:

Inderdaad een " saai" verhaal, haha. Je kunt ook zeggen dat jullie het gaan leren....!
    Alles bij de hand, niet eens iets in de auto laten liggen bij vertrek........
    Houd mijn vriend maar goed in de gaten als het daar zo' n " bezienswaardigheid" is !!
    Er zal ongetwijfeld nog wel iets mis gaan; kan niet wachten.....
    Het eerste verhaal is in ieder geval al weer heel erg leuk om te lezen. Alsof we er zelf op deze manier toch een beetje bij zijn......
    "Have fun", zoals de Duitsers het zo typerend kunnen zeggen!

• 20 Oktober 2014 - 09:12

Opa Chris:

Hai vakantiegangers,

Het was inderdaad een prima vertrek. Alles verliep op rolletjes.
    Ook nog eens een vliegtuig die eerder vertrok dan gepland (een paar minuutjes, maar toch).
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen de komende dagen.
    Eerst even op adem komen van de reis en jetlag.
    Heel veel plezier.

Gr.

• 20 Oktober 2014 - 09:35

Fanny:

He wat fijn om te lezen dat het allemaal goed is verlopen. Hopelijk inmiddels wat meer in het ritme.
    Geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

Groetjes van Fan

• 20 Oktober 2014 - 10:11

Ome Ivo:

Hallo Jesse,

Na zoveel keer in het vliegtuig te hebben gezeten, lijkt het er toch op dat papa en mama het langzaam aan gaan leren!
    Ik hoop dat je het in Thailand net zo naar je zin krijgt als tijdens de vorige vakanties.
    Kan niet wachten op de eerste foto's met apen en olifanten!!

Xx vanaf een rustig zwembad bij blau parc Ibiza!

• 20 Oktober 2014 - 11:13

Oma Elly:

Hallo lieve Jesse,

Fijn dat je zo lekker hebt kunnen slapen in het vliegtuig. Jammer dat papa en mama dat een nachtje over hebben geslagen. Maar ach joh, die halen dat wel weer in. Jullie zijn vast allemaal lekker vroeg naar bed gegaan gisteravond en zijn nu alle drie heerlijk uitgerust ;)
    Wat grappig om te lezen dat jij de toeristische attractie voor de plaatselijke bevolking bent :)
    Ben het met opa Piet eens..., laat pap en mam maar extra goed op je letten.
    Geniet van de dag die komen gaat met zijn drietjes en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Dikke kus en knuffel van oma Elly XXX

• 20 Oktober 2014 - 20:27

Sigrid:

Hey lieverds,

Wat een verhaal! Ik viel van mijn stoel van verbazing haha!
    Heerlijk dat alles goed verlopen is en Jesse zo heerlijk geslapen heeft.
    Gelukkig niet aangehouden met het potje pillen haha.

Nu lekker gaan genieten van dit mooie land!
    We kijken uit naar het volgende verhaal!

Xxxxx van ons drietjes

• 20 Oktober 2014 - 20:37

Juf Michelle:

Lieve Jesse,

Wat fijn om te horen dat alles zo goed is gegaan. Jij komt straks vast terug op school met hele mooie verhalen. Ik kan niet wachten.
    Heel veel plezier nog, geniet ervan met zijn allen!

Groetjes,
    Juf Michelle